decembrie 02, 2010

Conditii de nastere la Spitalul Universitar Bucuresti

M-am hotarat sa nasc la Universitar. Doctorita mea lucreaza la Medlife, dar cine isi permite sa nasca acolo, eu nu. Nu mi se pare ca merita sa platesc 2000 de euro numai ca sa am conditii de cazare mai bune si asistentele sa fie atente.
Am fost inspirata sa o intreb intr-o zi pe Dr Luiza Dicaref, doctorita noastra, daca mai lucreaza si la un spital de stat. Nu aveam mari sperante, cunoscandu-i programul full de la Medlife, dar mi-a spus ca pot sa nasc cu ea la Municipal. Stiam ca lucrase acolo pana de curand, fusese rezidenta sefului pe ginecologie. Deci a ramas asa.
Ce mi-a placut cel mai mult in acest spital? Faptul ca bebelusii stau in acelasi salon cu mamicile si este incurajata alaptarea la san. Astfel am putut sa ne cunoastem mai bine, eu si Sofia Maria, fetita mea, inca din spital. Am invatat sa-i schimb pampersul, sa-i schimb hainutele, sa o alaptez, sa stiu de ce plange, sa o mut dintr-un loc in altul, sa o tin in brate.
Conditiile au fost bune. Am stat intr-un salon de 6 paturi, dar numai 3 ocupate. Erau si camere speciale cu plata, de 2 locuri, dar nu mi s-a parut ca merita. Baia in salon era curata, dezinfectata in fiecare zi. Mai dadeam si noi cu dezinfectant in plus, sa fim sigure.
Dusul era separat, in alta baie, care se incuia. Apa calda la dus era de 2 ori pe zi, dimineata si seara, dar in baia salonului era permanent.
Nu am cheltuit multi bani, o sa radeti, dar am plecat cu bani acasa, ceea ce nu ma asteptam. Dupa nastere le-am dat doctoritei si moasei cat trebuia, iar la asistente le dadeam din cand in cand, pentru toaleta mea, de 2 ori pe zi, cand mi-a aratat cum s-o spal pe Sofie la chiuveta, cand i-a facut vaccinul BCG. Deci m-a costat ieftin nasterea. Neonatologului nu i-am dat nimic pentru ca nu am stiut cine a fost.
Toti doctorii si asistentele mi s-au parut profi. Asistentele erau dragute chiar daca le dadeai bani, chiar daca nu le dadeai. Mancarea din spital era groaznica in general, insa exista un bufet la etajul 11 cu mancare gatita si o cofetarie la etajul 1 :)
In mare, nasterea la Universitar a fost extrem de avantajoasa din toate punctele de vedere.
Recomand la toate burticile :).

Un comentariu: