decembrie 07, 2010

Sofie trebuie sa invete sa adoarma singurica...

Sofie dupa o partida de plans marca Ferber
Eu sunt Sofie, de acum ma cunoasteti, sper ca suntem prieteni buni.
Mie imi place cel mai mult sa adorm la mami in brate cand dansam sau la tati in timp ce ma leagana. Ce sa fac daca asa m-am invatat? In ultimul timp imi place sa ma legene mami si tati in scoica. Adica unul intr-o parte si unul in cealalta si sa ma dea huta-huta. Problema era si cand trebuiau sa ma mute in patut, ca ma trezeam si o luau de la capat...:( Imi pare rau de ei, dar ce sa fac? Sunt si eu mica....
Dar mami si tati au zis: Pana cand maa Sofie maa? Pana ne cocosezi? Mai ales ca mami este singurica in timpul zilei si trebuie sa se descurce.
Asa ca s-a luat hotararea in casa: Sofie trebuie sa invete sa adoarma singurica. Bun. Usor de spus, greu de facut. Mai ales cand incep eu sa urlu pe la 12-01 noaptea sa auda tot blocul :)) Lasa ca vedeti voi....
Si mami s-a interesat pe net ce metode ar fi. Nici nu stiam eu ce ma asteapta.
Si s-a hotarat asupra celei mai dure, off. Cica unul Ferber a zis a stie el cum sa adoarma copiii. Ii lasa sa planga nu alta.
Intr-o seara, cand vine tati de la serviciu, mami ii povesteste despre metoda asta, eu trag cu urechia si ma fac ca ploua. Si tati a zis sa incercam si daca nu merge 2 zile, mai incercam dupa 1 luna.
Si mi-au facut baica, mi-au facut masaj, am papat si mami m-a pus in patut pur si simplu. Ha, cand m-am vazut eu in patut singurica, m-am pus pe un plans...mama mama. Dar mami si tati trebuiau sa ma lase sa plang 5 min. Apoi mami a venit sa ma mangaie, sa ma linisteasca, dar iar a plecat. Si iar am inceput sa plang de mama focului si sa ma aolesc. Apoi dupa ce m-a linistit mami, m-a lasat 15 minute sa plang.
Li se rupea inima la mami si la tati, cred ca vecinii plangeau si ei de nervi. In prima noapte n-a functionat :(
A doua seara iar. Nu a mers. Si mami si tati au renuntat, cel putin deocamdata.
Dar mami s-a hotarat sa ma puna in patut in timpul zilei cu jucariile mele. Si ma jucam pana adormeam. La inceput am adormit dimineata dupa ce am papat. Yeee, ce bucurie pe mami. Prima lupta castigata, dar cine va castiga razboiul?
Apoi am inceput sa adorm din ce in ce mai des. Si din cand in cand si seara adorm singurica. Dar trebuie sa nu fiu prea epuizata si sa nu-mi fie prea somnic, ca incep sa plang.
Mai au mami si tati destul de munca cu mine. Dar oricum nu am mai adormit in brate de cateva saptamani, iar in scoica doar la ocazii speciale. Mai adorm cateodata la papa.
Oi fi eu seful in casa, dar se pare ca mami si tati stiu sa ma pacaleasca de cele mai multe ori.

3 comentarii:

  1. sofie, esti o dulce si se vede ca toata lumea te iubeste. Hai sa-ti spun ceva: mie nenea Ferber nu-mi place deloc, asa ca sunt de acord cu tine si ma bucur ca parintii tai au renuntat la plansul dinainte de somnic. Esti inca micuta. O sa treci prin multe schimbari ale programului de somn. Deja e foaaaarte bine ca mai adormi singurica din cand in cand. Baietelul meu a facut asta foaaaarte rar si doar in carucior, sling sau masina. Si acum, la 2 ani, tot la san adoarme de cele mai multe ori, dar motivele sunt mai multe si noua ne e bine asa.
    Te pup si o sa mai vin sa te mai vizitez, ca-mi esti draga.

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc draga Madi. eu cred ca totusi metoda plansului controlat a avut un efect mic macar, inainte Sofie nu accepta sa ramana deloc in patut, ce sa mai si doarma. oricum au fost de ajuns 3 zile si suntem multumiti de ceea ce am obtinut.
    Si noi va urmarim pe voi.
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Pupa Buni de ochisori scumpi dar cine doarme acum singurica si e cel mai cuminte pui?

    RăspundețiȘtergere